いいかげんなブログ

160,000 kills達成ヨダ。あと90,000ヨダ。

GW2 - Healing Druid Class Guide - Weapons

[Raids] Healing Druid class guide : Guildwars2

WEAPONS

It’s important to note that EVERY skill available to a Druid has a use. All 10 weapon skills + 5 CA skills have times at which they are useful.

全てのスキルは、状況によってそれぞれ有用になる。

Staff
    Staff 1: Solar Beam. Heals allies between you and your target, and does some pitiful amount of damage. Hits 3 times, which is helpful for building up Astral Energy to use CA.
    Staff 2: Astral Wisp. Projectile that pierces before latching onto your target, where it then circles them, healing allies it passes through. Use when available.
    Staff 3: Ancestral Grace. “Fly” and evade to your target location and heal allies when you get there. Also a Blast finisher. Very useful for moving around quickly, and a good heal and blast finisher in a pinch.
    Staff 4: Vine Surge. Line-targeted Immobilize, that also cleans Chill, Cripple, and Immobilize from allies. Basically you want to use this when you need an immobilize. Note that during its cast time, if you are moving, the path the vine will take changes slightly, but it will always go from Your Current Location -> Targeted Location when it casts
    Staff 5: Sublime Conversion. Barrier that converts enemy projectiles to healing. Also a water field.

Staff#1 自分とターゲットを結ぶ光線上にいる味方をヒール。3回ヒットする為CAを貯めるのに助かる。スタックしつつ、ほんの僅かに他のプレイヤーより後ろに下がれば、ヒット数が増えてCAが貯まりやすくなる可能性が。

Staff#2 貫通するProjectileをターゲットに発射。着弾地点でサークル上の軌道を描いて味方をヒール。CDごとに使うと良い。

Staff#3 グラウンドターゲット。着地後ターゲット地点の味方をヒール。Blast finisher。リープとしてもヒールとしても優秀。

Staff#4 指定した方角に蔦を発射して、ヒットした対象をImmobilizedにする。またChill, Cripple, Immobilizedを解除する。基本的にImmobilizedが必要な時に使用する。キャスティング中に移動すると若干パスが変わるが、基本的には自分→キャスティング時のターゲット位置に蔦が動く。説明通りImmobilized用途で使われる場合が多いが、僕はCondition解除にも使っている。Chillが頻繁に付くMatthias(Ice天候)など。

Staff#5 Projectileをヒールする性質の物(水の様なエフェクト)に変化させる。Water filed。Wing 2全般, W4 Cairn等でとても有効。Projectile変換としての用途は無い場面でもWater filed+Blast finisherを利用して追加のヒールとしても利用可。Staff#5+Warhorn#5, Staff#5+Staff#3, Staff#5+CA。#3のように。ただしCombo fieldは先に置かれている物が優先される

Axe
    Axe 1: Ricochet. Bounces to multiple targets.
    Axe 2: Splitblade. Throw 5 axes that pierce
    Axe 3: Winter’s Bite. Chill, Bleed, and Weaken your target. If you have Weavers in your comp, Weakness uptime gives them an extra 15% crit chance.

Axe#1 マルチターゲット間でバウンスする。

Axe#2 貫通する5本の斧を投げる。敵に密接しているほどより多くの斧が当てやすい。当たり方次第ではより多くのCAリソースを得ることが期待できる。

Axe#3 Chill, Bleed, Weakenを与える。DPS weaverがいる場合Weakenが付いた敵にはCrit changeが15%増加(Superior Elements traitより)

Axe offhand - this is only taken on specific bosses. If you are bringing this, make sure to bring Healing Spring for the Regen. Also, verify that your subgroup has Fury uptime.
    Axe 4: Path of Scars. Throw your axe and pull in enemies that you hit. This offhand isn’t run often, but can be useful on fights with lots of adds.
    Axe 5: Whirling Defense. Block Projectiles for 5 seconds

Offhand Axeは特定のボスで用途がある。もしAxeを使用するならRegenのためにHealing Springを取る。Fury uptimeに問題が無いはも要確認。現在は(特にBoonの役割も強くなってからは)Warhornの使用率が高く、あまり使用されていない。

Axe#4(Off hand)  ヒットした敵をPull。Offhand Axeは今はあまり使用されないがMobが多いエンカウンターでは有効。

Axe#5(Off hand)  Projectileを5秒間ブロックする。

Warhorn
    Warhorn 4: Hunter’s Call. Strike a foe 16 times and give 16 short duration Vuln stacks. Good skill to build up CA if you're having issues.
    Warhorn 5: Call of the Wild. Long duration Fury, Might, Swiftness, and, when traited, Regen. Also a blast finisher.

Warhorn#4 16回ヒットするのでCAのリソース蓄積に貢献する。またDurationは5秒と短いが16回Vulnerabilityも付く有用なスキル。

Warhorn#5 15sのMight(3) Fury Swiftnessに加えBlast finisher。Windborne Notesを取っていればRegen(10s)も付く。

場面によってはこの他の武器(SwordやLongbow)が使われる場合もある。Swordは過去主流のメインハンドだったが、現在はAxe使用者が増えてる。LongbowはDesminaのPusherや、今は減ったと思うがSamarogでRigomのコントロールのために使われることもある(以前はRigomが復活する度にInvulになっていたので、毎回押し戻すために、今より頻繁にコントロールが必要だった)。