
いいかげんなブログ

Guild Wars2をプレイ中です。PvX。ウォーリアさん、話を聞いてない、読んでない。

GW2 - ダメージ高過ぎ?

GuildWars2

フラクタルT4のダメージについて、数日前にAnetから返信が付いてます。

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/dungeons/Crazy-Damage-In-Tier-4-Fractals/first#post6406953

Damage in T4 fractals is in a weird spot right now, especially in the older fractals. Our new fractals focus on damage from sources that are more visibly telegraphed, and we’re moving forward with that design philosophy for all of our reworks and new releases. No one likes being killed by something they didn’t see coming, and while some of the current damage sources are fair, many of them feel too punishing. You’re going to see this become more balanced as time goes on and we get more reworks out. Today’s release of Nightmare shows off this new encounter design framework in full force, I encourage you to take a crack at it and let us know what you think.

AnetスタッフはT4(特に古いフラクタル)のダメージは、奇妙な状態にあると返信してます。これ自分もちょっと気になってました。T4(特に雑魚敵から)のダメージが高過ぎるんじゃないかと。死亡の要因がプレイのミスというよりかは、単純な高ダメージに依存し過ぎていて、アンチメレー・低HPクラスが行き過ぎてる感が。Necroが消極的な理由で選ばれていた根底にはこれがあります。その辺をリバランスする考えがあるようです。その点、新しいNightmareは良い方向で難度が上げられている印象がありました。何でもかんでも高ダメージの連発で即死させるの一辺倒じゃなくて、メカニクス対処に攻略の重きを置く方向。開発としては、そういう風に持って行きたいようです。

ちょっと期待・・・して良いのか?Soon.