いいかげんなブログ

Guild Wars2をプレイ中です。Provisioner Token(失神)

GuildWars2 - Legendary short bow Chuka and Champawat

Guild Wars 2 Forum - Guild Wars 2 Discussion - Legendary weapons

Hi all,
In the upcoming Spring 2016 Quarterly Update, we’ll launch the new legendary short bow, Chuka and Champawat. The team outdid themselves on this one. This new precursor journey takes you through a memorable experience inspired by a real-world story, and the bow you craft at the end is the perfect commemoration of that journey. I hope you all check it out.
Last year we talked about plans to gradually build out a second set of legendary weapons through live content updates. That’s a big responsibility. We have a team of six developers working on that, who could work on it for years to come.
As game director I have to make tough trade-offs. One thing I believe is that we have to focus on the core game first before taking on additional responsibilities. I wrote in the Guild Wars 2 Design Manifesto in 2010 that our vision was to create a living, dynamic world, where there’s always something to do. Let’s ensure we succeed on that front.
So, after shipping Chuka and Champawat, I’ve asked that we indefinitely suspend work on new legendary weapons. This team of developers will instead shift their efforts back to Living World style content, building new journeys and events for everyone to participate in.
I know this will be a controversial decision. I’ll hang out with you here on the forums for a little while today to discuss it. And I’m always available by email.
Mo

2016年春のアップデートではLegendary Shortbowが追加されるそうです。

現在の新しいディレクターは2010年のマニフェストで自らが掲げた(living, dynamic world, where there’s always something to doとここでは表現されている)を重視しているようです。最初の1年半ぐらい、Living Story Season1までの頃のGW2といった感じでしょうか。新Legendary Shortbowの後は新Legendary開発の無期限中断を要請したようです。そして旧来のGW2スタイルとも言える万人向けのLiving Worldスタイルのコンテンツ開発に注力していくようです。思い切った決断ですが、このディレクターの理想通りに開発が進めば、元々のGW2っぽい方向になるんではないでしょうか。

これを吉兆と捉えるか、それとも手遅れなのか・・・少なくとも最近は色々手を伸ばし過ぎて迷走していた感があるので、原点回帰してそれに集中する、という考えは悪くないと思います。

気になるのはHoTで突如出現した、これまでの路線とは全く毛色の違うRaidコンテンツがどうなるかです。Living Worldとは対極を行く、ガチガチのグループコンテンツ。このディレクターの理想像とはかけ離れているようにも見えますが・・・全く同じスタイルで継続されて行くのでしょうか。一部プレイヤーからは好評ですが、不評も多いです。個人的にはAscended Trinketと、作るか作らないかは別としてLegendary Armorに興味があるのでやってますが、特に否定もしないけど肯定もしません。面倒臭いっちゃ面倒臭いです。強いて言えばもうちょい柔軟性が欲しい。

それと、個人的にGem Storeはもう沢山です(笑)チームが違うとか、売り上げにすぐ繋がる分野が欲しいとか、そういうのがあるのは分かるんですが、ユーザー的にはそんなのしょうもない物売る暇あったらバグ直して欲しいですね。

フォーラム見ると結構がっかりしてる人が多くて驚きました。Legendary Weapon自体はもう1本あるし、まだデザインが良いか(好みか)どうかも分からない、第2のLegendary Weaponに期待している人がそれなりにいるのは意外でした。